טכנאי מחשבים בבאר שבע

טכנאי מחשבים בבאר שבע
טכנאי מחשבי בבאר שבע

29.7.14

ניקוי המחשב

שלום חברים,

היום ארצה לדבר אתכם בנוגע לתחזוקה ממושכת של מחשב ביתי. הרבה אנשים קונים מחשב ונהנים מהביצועים הגבוהים שלו תקופה מאוד קצרה, למה? הסיבה היא מאוד פשוטה: רוב האנשים לא מתחזקים את המחשב שלהם.
מה זה בכלל תחזוקת מחשב? ואיך זה אמור לשפר את הביצועים של המחשב?

התשובות לשאלות הנ"ל מאוד פשוטות: נתחיל מהראשונה. תחזוקת מחשב היא ניהול של התוכן שיש במחשב מצד המשתמש, מה זה אומר? כל הקבצים והתיקיות שיש במחשב צריכים להיות בבקרה ממושכת ע"י המשתמש.

כדי לתחזק את המחשב באופן קבוע, אנחנו בתור משתמשים של מחשב, צריכים לדעת מה מותקן במחשב, איפה זה נמצא, אם אני צריך את זה בכלל?
ברגע שאנחנו יודעים איפה הכל נמצא ומה יש בכל תיקיה המצב הוא כבר יותר טוב, כיוון שמתי אנחנו לא יודעים? כשאין סדר במחשב, כשכל הקבצים מפוזרים בלי תיקיות שמחלקות אותם לנושאים, כשמתקינים סתם תוכנות ושוכחים מהם וכד'.
אני בטוח שמה שעובר לכם בראש עכשיו זה: "מה הוא דפוק? איך אני אמור לזכור איפה נמצא הכל?" אז תרשו לי להסביר לכם איך תוכלו לעשות זאת בקלות בשני שלבים:
1. תצרו תיקיות עבור דברים. היום בכל מחשב מאוחסנות תמונות, סרטים, סרטונים, מסמכים וכד' אז עבור כל סוג של תוכן תצרו תיקיה.
2. כל פעם שמורידים למחשב קובץ מסויים אז לא להתעצל ולשים אותו אוטומטית בתיקיה הרלוונטית!
ברגע שתעשו את שני השלבים האלו כל התוכן שיש לכם במחשב יהיה מוכל ב5 תיקיות. וככה תדעו איפה נמצא כל דבר בקלות! נגיד אתם רוצים למצוא תמונה מ2009, אתם נכנסים לתיקית תמונות ואתם יודעים שהיא נמצאת שם. כמובן שבתוך כל תיקיה אתם יכולים ליצור עוד תיקיות, אבל זה כבר למען הנוחות שלכם, העניין של התחזוקה מסתיים בכך שאתם לא מפזרים קבצים, אלא שמים כל קובץ בתיקיה רלוונטית.

דבר נוסף שחשוב לעשות הוא למחוק תוכנות שאתם לא משתמשים בהם. היום כמעט כל תוכנה חינמית שמורידים מהרשת מכילה עוד תוכניות זבל שבלי לשים לב מותקנות גם. קרה ולא שמתם לב ולא הורדתם את הV מההתקנה תמיד ניתן למחוק את התוכנה דרך לוח הבקרה באופן הבא: לוח בקרה -> הוספה/הסרה של תוכנית -> תמצאו את התוכנה תבחרו אותה ולחצו על הסר או שנה, משם צריך רק ללחוץ הבא בדיוק כמו בהתקנה.

הדבר האחרון בתחזוקת מחשב וכנראה הכי חשוב הוא הגנה מוירוסים. פשוט תורידו ותתקינו אנטי וירוס חינמי כמו AVG או Avsat, וברגע שהוא מותקן הוא יעשה את העבודה לבד. חשוב רק לשים לב שהוא מעודכן.

לאחר שהבנו איך מתחזקים מחשב, נרצה כמובן להבין איך בדיוק השלבים הנ"ל משפרים את הביצועים של המחשב. אני לא רוצה להיכנס לפרטים טכנים אבל קל להבין שהשלבים הנ"ל מורידים מהעומס של המחשב ולכן יותר קל לו לעבוד. וכמובן, הגנה מפני וירוסים זה שלב מאוד חשוב לביצועים, כיוון שכמעט כל וירוס שנמצא ברשת מוריד מביצועי המחשב בצורה משמעותית.

אני ארצה לפני סיום הכתבה להתייחס לאנשים שכבר סובלים מאיטיות. תתחילו מהסוף! תעברו על הקבצים שלכם, תמחקו מה שלא צריך ומה שכן צריך תמיינו לתיקיות. לאחר מכן הסירו תוכנות ולבסוף תורידו תוכנת אנטי וירוס שתגן עליכם מפני וירוסים. אני ממליץ להוריד תוכנה בשם ccleaner, תוכנה חינמית אשר מנקה קבצים לא נחוצים מהמחשב. הריצו אותה ותראו איך פתאום משתחררים 10GB מהמחשב.

לסיכום, ראינו עד כמה חשובה תחזוקה ממושכת של מחשב ביתי, אני אחזור בקצרה על שלושת הדברים שצריך להקפיד עליהם:
1. מיון הקבוצים לתיקיות - לא להתעצל וכל קובץ לשים בתיקיה, לא להשאיר אותם בתיקיית Downloads או בשולחן העבודה.
2. הסרת תוכנות לא נחוצות - למחוק כל מה שלא צריך, אם לא צריך את זה, אז למה שזה יהיה על המחשב?
3. התקנת אנטי וירוס - תתקינו אנטי וירוס חינמי שיגן עליכם מפני וירוסים, הוא עובד לבד בשקט כך שכל מה שאתם צריכים לעשות זה להתקין אותו.
יש מחשבים שלא עברו "טיפול" זמן רב מדי ואותם בדר"כ עדיף לפרמט ומשם לתחזק אותם באופן ממושך, כך שאם אתם סובלים מאיטיות ולאחר השלבים הנ"ל האיטיות לא עברה, אתם מוזמנים להתקשר אלינו לקביעת ביקור לפרמוט.
בהצלחה ותזכרו לא להתעצל ולשמור על הסדר במחשב!